Race to Witch Mountain

 Race to Witch Mountain

 Definitely an exciting movie.Kinda pushing me back again to my childhood,no I'm not been abducted, at least not in these terrible days of terror and chaos .    

What's you're looking for? I'm not sure. But this is a great movie.

BLOW YOUR MIND

از زمانی که بیاد دارم از فیلم های Sci-Fi خوشم می اومد.البته غیر از ET چون واقعا" بچه گانه بود(مثل هری پاتر الان)

هرچه بیشتر به فیلم های هالیوودی نگاه می کنید خواهید فهمید ارزش و اهمیت بها دادن به تخیلات و تصورات کودکی انسان را.

 بیشتر اختراعات و کشفیات نتیجه غلبه قوه تخیل انسان بوده است . بدون تخیل نخواهیم توانست تصوری از آنچه که می خواهیم داشته باشیم را بدست آوریم.

هر وقت که مراسم اسکار یا گولدن گلوب یا جوایز سالانه دیگری را می بینیم با صحنه هائی روبرو هستیم که شخص برنده می گوید: " از کودکی رؤیای من این بوده که به اینجا برسم." یا اشخاصی مانند اسپیلبرگ و جورج لوکاس تخیلات و الهام های دوران کودکی را در کسب موقعیت فعلی شان بسیار مؤثر دانسته اند.

این است که بیشتر کودکان و نوجوانان امریکائی همیشه در اتاق شخصی خود کلکسیونی از کتاب های کمیک دارند.

سوپرمن-مرد عنکبوتی-مهاجمین مریخی و ......

اما در کشور ما متأسفانه به تخیلات و تصورات کودک و نوجوان اهمیتی داده نمی شود یا در نطفه خفه می گردد. همش سعی می شود که کودک هرچه سریعتر با زندگی بزرگسالانه منطبق گردد و تفکر خلاقی نداشته باشد.

بیشتر متخصصین و فضانوردان ناسا و دیگر مؤسسات علمی پیشرفته در زمان کودکی تجربه خواندن و لذت بردن از کتاب های کمیک را داشته اند و این سبب نشده که مانع پیشرفت آنها گردد بلکه تصورات و عزم  آنها را برای رسیدن به هدفشان قوی تر و مستحکم تر ساخته است.

این مقدمه ای بود بر اینکه جدی گرفتن فیلم های تخیلی ورود به دنیای کودکانه و خیالی نیست.

کودک امروزی  دانشمند فردا خواهد بود بنابراین باید جلوتر از مرز بین واقعیت و خیال پیش برود. ( نمی دانم منظورم را گفتم یا نه)

در این فیلم آقای Dwayne Johnson یا همان Rock خودمان بازی می کند. سالها پیش معمولا"WWF  نگاه می کردم اما اصلا" Rock  رو بخاطر نمی آورم. باورم نمی شه 38 سال داره.

بازی خوبی در فیلم عقرب شاه داشت. یا در Round Down در کنار شان ویلیام اسکات (استیفلر)

 فیلم بسیار حرفه ای کار شده اما فیلمنامه بعضی جاها کم آورده.

من کشته مرده صحنه تعقیب و گریز حرفه ای هستم مخصوصا" وقتی پای خودرو های غول پیکر و پر سرعت امریکائی در کار باشه نه چهار تا پژو  و سیتروئن یا رنج روور الکی. 

باید یک جستجوئی بکنم ببینم نوع خودرو تاکسی آمریکا چیه. آخه از فیلم مثلا"  بازی دیوید فینچر تا این فیلم همش از این نوع خودرو استفاده می شه. اما این ماشین های فورد یا جی ام معرکه هستند. در صحنه ای از Kingdom  لحظه حمله انتحاری به امریکائی ها چند تائی از این ماشین ها رو حسابی به هوا و زمین کوبیدند.

 

 

   AnnaSophia Robb

در یکی دو تا فیلم  این دختر خانم با استعداد را دیده ام. بازی خوبی دارد.


 Ciaran Hinds

در چند فیلم بازی او را دیده ام اما این نقش مأمور ارشد امنیتی رو خیلی عالی بازی کرد.

 Andy Fickman

کارگردان خوبی باید باشه چون فیلم She's the Man  رو هم دیده ام که کارش خوب بود و فیلم جدیدش You Again  رو هنوز ندیده ام.

 

نظرات